Tag Archives: inanç

Kadın

“Pertev-i Hakkest an mâşûk nî Halikest an gûyâ mahlûk nî” * Mesnevî, I, 2437 ”Kadın Hakk nurudur. Sevgili değil. Sanki yaratıcıdır, yaratılmış değil”(Mesnevî, I, 2437) ‘kadın, Hak nurudur; sevgili değil…Sanki yaratıcıdır, yaratılmış değil.’ (Mesnevî, 1 / 2437-Veled Çelebi Mesnevî Tecümesi1.c, syf.194)    ‘Kadın.Tanrı

Dilek

Bir yolcu gemisi yolculuk esnasında kopan bir fırtınada batar ve içindekilerden sadece iki adam küçük ve ıssız bir adaya yüzmeyi başarırlar. Ne yapacaklarını bilemeyen bu iki kazazede Allah’a yalvarmaktan başka çarelerinin olmadığına karar verirler. Fakat kimin duasının daha güçlü olduğunu

Asrın İdrakine davet

Doğrudan doğruya Kur’an’dan alıp ilhamı, Asrın idrakine söyletmeliyiz İslâm’ı. Ya açar bakarız Nazm-ı Celil’in yaprağına, Ya üfler geçeriz bir ölünün toprağına. İnmemiştir hele Kuran, bunu hakkıyla bilin; Ne mezarlıkta okunmak, ne de fal bakmak için. Ölüler dini değil, sen de

Canı Yağmaya Verdik

Niderüz biz hayat suyun, canı yağmaya verdik Cevherleri sarraflara, madeni yağmaya verdik Benim ol bezirgan kim, hiçbir assı gözetmedim Çünki assıdan da geçtik, ziyanı yağmaya verdik Bu yolun arifleri geçirmezler her metaı Biz şöyle uryan gideriz, cihanı yağmaya verdik Küfür

Her şey kutsaldır

Tantra, cinsellik eylemine, kutsal bir mabede giriyormuşçasına yaklaşın, der. Bu yüzden kutsal mabetlerinde cinsellik eylemi resimlenmiştir. Cinselliğe, kutsal bir mabede girer gibi yaklaşın demektedirler. Bu yüzden kutsal bir mabede girdiğinde, cinsellik orada olmalıdır ki zihninde birleşsinler, bağdaşsınlar. Böylece dünya ile

İlahi aşk nedir? Aydınlanmış bir insan aşkı nasıl yaşar?

Soru: İlahi aşk nedir? Aydınlanmış bir insan aşkı nasıl yaşar? Aşk her zaman ilahidir; onun için ‘ilahi aşk’ terimi anlamsızdır. Aşk varsa, ilahidir, ama zihin kurnazdır. Zihin der ki; “Aşkın ne olduğunu biliyoruz. Bilmediğimiz ilahi aşkın ne olduğu.” Oysa biz

Kabul

Cüneyd-i Bağdâdî yedi yaşında iken, mektepten gelince babasının ağladığını görüp, sebebini sordu: “Zekât olarak dayın Sırrî-yi Sekâtî’ye birkaç gümüş göndermiştim, almamış. Kıymetli ömrümü, Allah adamlarının, beğenip almadığı gümüşler için geçirmiş olduğuma ağlıyorum.” dedi. Cüneyd-i Bağdâdî; “Babacığım, parayı ver ben götüreyim.”

Kendini Unutmak

İnsan ismi, inşikak ilmine göre nisyan kelimesinden türemiştir. İnsan kelimesinin kökü nisyandır. Nisyan ise, unutkanlık demektir. Dolayısıyla insan da unutkanlığa mübteladır. İnsan, unutkan bir varlıktır. Ben kimim, Neyim? Nereden gelip nereye gidiyorum? Bu dünyadaki var oluş amacım nedir? şeklinde pek

Osho’nun Kendi Öğretisi Hakkındaki Konuşması 2

Deneyimin kendisi doktrin haline gelmez mi? Deneyim başkalarına ancak negatif olarak aktarılabilir. Onun ne olduğunu anlatamam, ne olmadığını da anlatamam. Dil ancak onun ne olmadığını ifade edebilir. Dilin onun ne olduğunu ifade edemediğini söylerken bile onu ifade etmekteyim. Hiçbir doktrinin

Değer bilebiliyor muyuz?

Vaktiyle olgun bir Usta, yıllarca yanında yetiştirdiği öğrencisini imtihan etmek ister. Onun eline iri bir inci verip: “Evladım” der “Bunu al, önüne gelen esnafa göster, kaç para verdiklerini sor, en sonra da kuyumcuya göster. Hiç kimseye satmadan sadece fiyatlarını ve

Araç çubuğuna atla