Tag Archives: İnsan

Öğrenciler; Gelirler ve Genellikle de Giderler

Yeni müritler genellikle başkalarına karşı yapılan ayrıntılı eleştirilerde Sri Yukteswar’a katılırlardı. Guru gibi bilge olmak! Bilinçsiz aleyhtarlık modelleri! Fakat saldırıya geçen, savunmasız kalmamalı. Eleştirici öğrencilerin bizzat kendileri, Usta herkesin önünde , kendi analitik oklarından birkaç tanesini onlara doğru fırlatınca aceleyle

Kırlangıç

Kırlangıcın biri, bir adama aşık olmuş. Pencerenin önüne konmuş, bütün cesaretini toplamış, röfleli tüylerini kabartmış, güzel durduğuna ikna olduktan sonra, küçük sevimli gagasıyla cama vurmuş. Tık….. Tık……Tık…. Adam cama bakmış.Ama içeride kendi işleriyle uğraşıyormuş.. Meşgulmüş! Kimmiş onu işinden alıkoyan? Minik

Çobanın Duası

Musa aleyhisselam, yolda giderken bir çobana rastladı. Çoban şöyle diyordu: ”Ey Allahım! Ey Allahım! Sen neredesin? Sana kul, kurban olayım. Çarığını dikeyim. Saçlarını tarayayım, Elbiseni yıkayayım. Bitlerini kırayım. Sana süt getireyim. Elini öpeyim. Ayağını ovayım. Uykun geldiğinde yatacağın yeri süpüreyim.

Dünya Görüşleri ve Hümanist Değerler

Dünya görüşleri yaşam proğramları olarak insanlara bir çok değer sunarlar. Bu değerler, bireylerin hem doğa hadiselerini, hem de beşeri ilişkileri yorumlamada ölçüt olarak rol alırlar. İnsanlık tarihinde çok değişik dünya görüşleri ortaya çıkmıştır. Çoğu zaman bir devirde farklı coğrafyalarda farklı

Etik Değerlerin İnsan Yaşamındaki Yeri

Etik değerler insanların ortaya koyduğu davranışlarla ilgilidir. Her etik eylemden önce o eyleme biçim veren öznel bir ilke vardır. Bu ilke insanın pratik aklının bir işlevidir. İnsan aklının diğer temel işlevlerinden biri de doğa hakkında bilgi elde etmektir. Bilgi edinme

Sufizm bir Dünya Görüşü Değil, Görmektir.

”…..Sufizm bir dünya görüşü değil, görmektir. Dünya görüşü olduğunuz yerde sayıyorsunuz demektir; bir felsefeye, gerçekle ilgili belli açıklamalara inanırsınız. Aynı kalırsınız, değişmezsiniz. Dünya görüşü sizi biraz bilgilendirir, daha bilgili olursunuz. Görmek ise sizi dönüştürür. Ancak dönüştüğünüzde, yaşamın başka yüksekliklerini ve derinliklerini

Sınırlar

“Her insan kendi görüş sahasının sınırlarını, dünyanın sınırları olarak kabul eder.” Arthur Schopenhauner Sokrates bir gün derste öğrencilerine birer beyaz kağıt dağıtır ve üzerine bir daire çizmelerini ister. Dairenin tam ortasına da bir nokta koymalarını söyler. Ve – “Büyük mü

Kendine Saygı

“Yumuşak huylu, alçakgönüllü bir insan neden takdir edilir? Herkesin egosunu doyurduğu için takdir edilir. Sadece oyunun tamamını gör. Alçakgönüllü bir insanı neden takdir edersin? Sana karşı alçakgönüllü olduğu, senin egonu desteklediği için. Egon desteklendiği için, sen de karşılığında onun alçakgönüllülüğünü

Tevbe ve İstigfar Nedir?

İstiğfar etmek, (estağfirullah) demektir. Tevbe, haram işledikten sonra, pişman olup, Allahü teâlâdan korkmak, bir daha yapmamaya azmetmek, karar vermektir. Hadis-i şerifte buyruldu ki: “Tevbe, günahtan sonra o günahı bir daha yapmamaktır.” (İ.Ahmed)   Tevbe ve istiğfar bir ibadettir. Kur’an’ın birçok

Hz.Mevlana’da Hal Dili

Hz mevlana’da;”…. Hâl dili, beden dilinden daha geniş bir anlama sahiptir. Hâl dili, kişinin, aşkını, vecdini, çilesini, derûnunda hissettiklerini, diliyle ifade edemediklerini görünüşüyle, tavır ve davranışlarıyla dışa vurmasıdır. Bir mantıkçı kali yani sözü esas alır. Sözün olmadığı yerde mantık güçlü

Araç çubuğuna atla