• Osho

    Ermiş sadece bir ebedir

    ‘Ermiş sadece bir ebedir. Sana yeni bir doğumdan geçmen, yeniden doğman için yardımcı olur. Ve bir ermiş ile mürit arasındaki ilişki nedir? Müridin güvenmesi gerekir; kuşku duyamaz. Eğer kuşku duyacak olursa kendini ortaya koyamaz. Birinden kuşku duyduğunda büzülürsün; genişleyemezsin. Kuşku duyduğunda… Oradaki bir yabancıdır, bu durumda kendini kapatırsın; açık olamazsın çünkü bu yabancının sana ne yapacağını bilmiyorsun. Onun önünde kendini savunmasız bırakamazsın; kendini korumak ve etrafında bir zırh yaratmak zorundasın. Bir ermişle birlikteyken zırhı tamamen bırakmak zorundasın; bu kesinlikle şarttır. Bir sevgiliyle birlikteyken bile zırhını bir parça taşırsın; sevdiğin kişinin önünde o kadar açık olmayabilirsin. Ama bir ermişle birlikteyken açıklığın bütünsel olması gerekir, yoksa hiçbir şey olmaz. Eğer kendinin çok…

  • Mevlana

    Harâbât ehlini hor görme sakın, defineye mâlik viraneler var.

    Ey gönül ! Dikkat et âhir zaman bu ! Nefsine uyup da sûrete aldanma! İblisin bile maşallah dediği kullar var, Seveceksen vefâ nedir takvâ nedir bileni sev ! İçinde cennet saklayan virane kullar var!  Hz.Mevlânâ   Delinin biri camiye girer, belli ki namaz kılacak. Ama oturmaz, meraklı ve şaşkın gözlerle etrafı süzer-dolanır. Bir oraya, bir buraya her köşeye dikkatlice bakar ve hızla çıkar gider. Az sonra sırtında bağlanmış odunlarla tekrar gelir camiye ve tam namaza başlamak üzere olan cemaatle birlikte saf tutar. Ama sırtındaki odunlarla güç bela bitirir namazını. Eğilip kalktıkça yere düşen odunlar, çıkardığı ses vs. derken, tabii cemaat de rahatsız olmuştur bu durumdan. Nihayet biter namaz, bitmesine ama…

  • Mevlana

    Hz. Mevlânâ’nın Yönetim Anlayışı 2

    “Madem ki Allah”ın ve O”nun elçisinin sözlerini okuduğun ve bildiğin halde o sözlerden öğüt alamıyor ve Âyet ve hadislerin gereğince amel edemiyorsan benim nasihatimi nasıl dinlersin?” Bir gün, döneminin Başbakanı Emir Pervane, kendisine nasihatlerde bulunması ve öğütler vermesi için Mevlânâ”nın huzuruna gelir. Mevlânâ onun bu isteğini dinler, bir müddet susar ve Emir”e dönerek sorar: “Emir, Kuran’ı ezberlediğini duyuyorum..” Emir, “Evet ezberliyorum.” diye cevap verir. Hz. Mevlânâ tekrar sorar: “Hadis-i şeriflerle ilgili bir eseri de Şeyh Sadreddin Hazretlerinden dinlediğini duyuyorum.” Emir tekrar “Evet, doğrudur.” diye cevap verir. Bunun üzerine Hz. Mevlânâ:   “Madem ki Allah”ın ve O”nun elçisinin sözlerini okuduğun ve bildiğin halde o sözlerden öğüt alamıyor ve Âyet ve hadislerin…

  • Mevlana

    Who’s there?

    A certain person came to the Friend’s door   and knocked.   “Who’s there?”   “It’s me.”   The Friend answered, “Go away. There’s no place   for raw meat at this table.”       The individual went wandering for a year.   Nothing but the fire of separation   can change hypocrisy and ego. The person returned   completely cooked,   walked up and down in front of the Friend’s house,   gently knocked.   “Who is it?”   “You.”   “Please come in, my self,   there’s no place in this house for two.   The doubled end of the thread is not what goes through  …

  • Gurudwara

    Kadın

    “Pertev-i Hakkest an mâşûk nî Halikest an gûyâ mahlûk nî” Kadın Hakk nurudur. Sevgili değil. Sanki yaratıcıdır, yaratılmış değil. Hz.Mevlânâ / Mesnevî, I, 2437 Yukarıdaki satırlarda görülebileceği gibi; Yüzyıllar önceden  ve o günün koşullarında bunu dile getirebilen Hz. Mevlana’ya günümüzde bazı müfessirler  bu satırlarda Kadın için “sanki yaratıcıdır” şeklinde ifâde edilmiş olmasını onun anne olarak yeni bir varlığın dünyaya gelişinin en büyük sebeplerinden biri olması, onu içinde taşımasıdır diye, kadının annelik vasfına yorarak kafalarındaki -ikinci sınıf varlık olan- kadına Hz. Mevlânâ’nın ilminden, hikmetli sözlerinden delil çıkartmaya çalışırlar. Nitekim Hz. Pir Mevlânâ, Mesnevî”de; “Allah”ın haklarından sonra ana hakkı gelir. Çünkü kerem sahibi olan Allah, sen ana karnındayken ananı sana borçlu etmiştir”…

Araç çubuğuna atla