Tag Archives: Usta

Duvara dayanma yıkılır, insana güvenme ölür

“Her tecelli eden, mademki Cenab-ı Hakk’ın takdiri ve muradıyladır, o halde hakla kabul ettik, eyvAllah. Şu anda anlayabildiğime, yahut sonra idrak edeceğim irfana şimdiden eyvAllah. Güzel-çirkin diye tavsif ettiğimiz velakin hepsinde gizli ve aşikar olan hikmete gördüğüm görmediğim esrar-ı ilahiyeye

Ganeja

Ganeşa’nın büyük fil kafası bilgiyi, aklı, irfanı temsil eder. Elindeki balta, arzuların yarattığı acıyı ve ıstırapları yok etmeyi ifade eder. Ganeşa bu sembolik baltayla kişinin hayatındaki engelleri kaldırır. Ganeşa’nın diğer elinde tuttuğu kamçı/ip, insanın Tanrı’ya bağlanmasını ve Tanrı’yı sevmesini sağlayan

Mevlânâ’nın Duası Bereketine Servete erişmek

Çok fakir olan bir derviş, çocuklarının ısrarı üzerine Şeyhi olan Mevlânâ’yı ziyarete gider. O da dervişi yanında daha fazla alıkoymadan Cenab-ı Hak çocuklarının rızkını gönderdi. Hemen yola çık der. Derviş de Mevlana’nın elini öper, hiçbir soru sormadan evinin yolunu tutar.

Kendini Bilmek

”O ki, bilmiyor ama biliyor bilmediğini; çocuktur, onu eğitin/yetiştirin. O ki, bilmiyor ama bilmiyor bilmediğini; cahildir, ondan uzakça durun. O ki, biliyor ama bilmiyor bildiğini; (belki) uykudadır, onu uyandırın. O ki, biliyor ama biliyor bildiğini; bilge kişidir, onu izleyin. ”

Dost’a

Sevgi her iki canda da kendini gösterince, kalpler karşı karşıya gelen iki ayna gibi olur, birinde ne varsa öbüründe de o görülür. İşte o zaman kim aşık, kim maşuk belli olmaz. Allah ile kul arasındaki aşk da böyledir: ‘Allah (c.c.)

B/AŞKA bir lisan…

Vaktiyle gül kokulu meclislere aşina bir derviş, memleketinden uzaklara gitmek zorunda kalmış… Ruhu beden gurbetinde mahpus olan insan, bir de bedeni ile giderse siz düşünün halini! Ne halden anlayan bir dost, ne kapısını çalabileceği bir yaran, ne aynı dilden konuşabildiği

İnsanlar Vardır

İnsanlar vardır; Gelip geçerler hayatlarımızdan.. Kimi hiçbir iz bırakmaz ardından, Kimi hafifçe okşar ruhumuzu, Kimi de hüzün bırakır ardından.. İnsanlar vardır; Usulca sokulurlar içimize, Sonsuzcasına orada kalsın isteriz.. Bazıları serap gibidir, Yokluğunda hayalleridir gerçeğimiz… İnsanlar vardır; Su gibi aziz, su

Her şey kutsaldır

Tantra, cinsellik eylemine, kutsal bir mabede giriyormuşçasına yaklaşın, der. Bu yüzden kutsal mabetlerinde cinsellik eylemi resimlenmiştir. Cinselliğe, kutsal bir mabede girer gibi yaklaşın demektedirler. Bu yüzden kutsal bir mabede girdiğinde, cinsellik orada olmalıdır ki zihninde birleşsinler, bağdaşsınlar. Böylece dünya ile

Şiva Sevgiyle Başlar

Şiva sevgiyle başlar. Birinci teknik sevgiyle ilgilidir. Çünkü sevgi, gevşediğin en yakın deneyimindir. Eğer sevemiyorsan, gevşemen imkansızdır. Gevşeyebiliyorsan, yaşamın da sevgi dolu bir yaşam olacaktır. Gergin kişi sevemez. Niye? Gergin kişi daima amaçlı yaşar. Para kazanabilir, fakat sevemez, çünkü sevgi

Yaşam Karşıtı Dinler

İnsan din adına sömürülmüştür; din adamı ve politikacı tarafından sömürülmüştür. Ve din adamı ve politikacı insana karşı derin bir komplo içindedir. İnsanı sömürmenin yegâne yolu onu korkutmaktır. Bir kez insan korku ile dolu olduğunda o boyun eğmeye hazırdır. Bir kez

Araç çubuğuna atla